Tuesday, April 3, 2012

: : 9 cara atasi PATAH HATI :)

Anyeonghaseyo 
Hari ni mo0d aku agak baik sikit , aku na sharekan dengan kaurang macam mana na atasi rasa KECEWA  kaurang ue . Penat tau aku mencari tips-II pasal benda alah ni kat majalah , go0le da seakatan dengan nye la :) . So kaurang mesti pernah rasaKECEWA di tinggalkan urang yang kaurang sayang kan ? Apa , ta ? Nampak bebeno menipunye , mengikut apa yang dikatakan dalam majalah  and google ue , "rata-II remaja yang di temui meluahkan bahawa saat-II PUTUS CINTA , KECEWA , atau PATAH HATI adalah detik yang pernah dilalui"

  • Percaya pada takdir :

Bila ex kaurang lebih memilih untuk bersama yang lain , kaurang kena tahu yang dunia ni belum berakhir lagi . Pujuk diri kaurang dengan mengatakan bahawa ex kaurang tu bukan lah yang terbaik untuk kaurang , dan kaurang perlu yakin bahawa ALLAH mempunyai agenda lain yang indah buad kaurang .

  • Relakan :

Mencintai seseurang bermaksud , kaurang mesti bersedia untuk merelakan dia agar terus bahagia atau bersedia untuk kehilangannya . Bila dia da bagitahu yang dia tidak bahagia dengan dengan kaurang , please jangan paksa dia untuk bersama dengan kaurang. oke sayang :) ?

  • Lupakan :

Teori memang ta semudah praktikal kan ? Tapi bila dia memutuskan untuk tinggalkan kaurang , ajar diri kaurang cepat-II untuk melupakan dia .

  • Ambil hikmahnya :

Pengalaman adalah sesuatu yang terbaik untuk kita . So , kaurang kena jadikan pengalaman bersama ex kaurang untuk mulakan kisah yang baru dan pastikan hal-II yang lepas tidak berulang lagi .

  • Be nice :

Kaurang perlu terus berbuad baik dalam apa jua perhubungan sekalipun . Tak kesah dengan keluarga ke , dengan kengkawan ke , pakwe ke , makwe ke dan seangkatan dengan nye . Kaurang mesti tingkatkan harga diri dan perlu tulus dalam sesebuah perhubungan . Kalau kaurang berbuad baik dengan semua urang , kaurang akan lebih di hargai oleh mereka .

  • Jangan bersendirian :

Kaurang mesti selesaikan masalah dengan bijak . Urang yang baru putus cinta , kebanyakannye akan berfikiran aneh apabila bersendirian . So , elak kan lah bersendirian . Oke sayang :)

  • Bersedia untuk urang lain :

Yakinkan diri kaurang untuk bergaul dengan urang-II lain atau kengkawan . Jangan mengurung diri dari dunia luar . Sebaiknya kaurang buka networking yang baru .

  • Serlahkan potensi diri :

Jangan biarkan diri kaurang terperangkap dengan masalah-II yang dah lepas . Cari semula potensi diri yang ada pada kaurang hingga potensi tu bole di nilai oleh urang lain .

  • Berdoa dan tawakal :

Serahkan segalanya kepada ALLAH . Kaurang akan menemui kedamaian disaat kaurang mengadu dan merelakan segalanya pada-NYA .

Hey sayang .. Wake-up , oke ? Jangan lama sangat memendam perasaan tu . Tak elok sebenarnye untuk diri sendiri . Tambah-II urang yang masih study , lagi lah banyak masalah kalau kaurang asyik fikiran masalah tu . So , jangan fikirkan sangat . Cuba busy kan diri senyum selalu . Lastly , kalau bole , cuba cari pengganti atau teman sekadar untuk mengubat luka kat hati tu .

K bhaiii ! kamsahamida  

suka story ily syafiqah , LIKE je :)

No comments: